Prowadzenie własnego biznesu wymaga kreatywności i otwartości na potrzeby Klienta, ponieważ bez niego żadna firma świadcząca różnego rodzaju usługi, nie miała by racji bytu. W początkowej fazie dużą uwagę przykłada się do odpowiedniej reklamy i dotarcia do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców, jednak szalenie istotne jest, by to zainteresowanie utrzymać jak najdłużej. Ma to ogromne znaczenie, gdyż tak zwany marketing szeptany jest jednym z najważniejszych i przekładających się na realne zarobki firmy czynników, a zadowolony Klient nie tylko chętnie wróci, ale również poleci usługi danej firmy wśród swoich znajomych, którzy z dużym prawdopodobieństwem z tego polecenia skorzystają. Powszechnie wiadomo, że to reklama jest dźwignią handlu i kołem napędowym każdej działalności, dlatego oprócz chęci zdobycia nowych odbiorców we własnym zakresie, równie ważna jest dbałość o tych, którzy już nas znają. Jak to zrobić? Poniżej 3 sposoby na utrzymanie Klienta.
Buduj relację, rozmawiaj i słuchaj
Budowanie trwałych relacji z Klientami jest niezwykle istotne, ale nie mniej ważne jest, by ich słuchać, rozmawiać o ich potrzebach i wdrażać pozyskane informacje do swojego biznesu. Oczywiście każdy przedsiębiorca ceni pozytywny feedback, jednak nie powinno się zapominać o osobach, które z jakiś powodów postanowiły wybrać ofertę konkurencji. Dzięki dociekliwości na temat przyczyn rezygnacji ze świadczonych przez nas usług, możemy wyciągnąć wnioski na przyszłość, zmodyfikować działalność naszej firmy, wprowadzić zmiany i ulepszyć ofertę. Takie zachowanie nie da oczywiście gwarancji powrotu, ale wyniesiona lekcja pozwoli zaplanować nasze działania w taki sposób, by nie tracić kolejnych Klientów i jak najdłużej ich utrzymać.
Zadbaj o profesjonalną obsługę Klienta
Większość z nas nie raz i nie dwa doświadczyła sytuacji, w której brak możliwości kontaktu z daną firmą, spowodował rezygnację z jej usług. To dosyć powszechne zjawisko, zwłaszcza w handlu, ale nie tylko. Każda firma, która działa na rynku powinna dołożyć wszelkich starań, by zapewnić swoim Klientom szybką i profesjonalną obsługę, zarówno w formie osobistej, jak i telefonicznej. Osoby, które chciałyby uzyskać dodatkowe informacje, mają jakiś problem z obsługą naszego produktu lub pytania dotyczące oferty powinny wiedzieć, że w każdej chwili mogą liczyć na fachowe doradztwo. Kluczowa jest tu szybka reakcja i próba rozwiązania zaistniałej sytuacji. Taka postawa będzie skutkowała zadowoleniem Klienta, da mu poczucie bezpieczeństwa i zbuduje zaufanie.
Programy lojalnościowe, oferty specjalne, promocje
Punkt trzeci jest jednym z najbardziej istotnych sposobów na utrzymanie Klienta. Dla osób, które korzystają z naszych usług przez dłuższy czas, powinniśmy przygotować ofertę specjalną, która będzie formą podziękowania i docenienia ich obecności. Bardzo popularne programy lojalnościowe to strzał w dziesiątkę! Fajnym rozwiązaniem jest karta, która upoważnia ich do otrzymania czegoś gratis po przekroczeniu pewnego poziomu. Stały Klient powinien być również upoważniony do skorzystania z oferty specjalnej, atrakcyjnego rabatu lub promocji dedykowanej właśnie jemu. Takie zachowanie sprawi, że poczuje się doceniony, a sama propozycja rabatu będzie dla niego synonimem podziękowań.