Efektywność promocji zależy od dopasowania działań do oczekiwań i zapotrzebowania grupy docelowej. Nowoczesne technologie umożliwiają jednak dostosowanie formy i contentu do klientów zainteresowanych konkretną ofertą. Warto wiedzieć, jak wykorzystywać w tego typu procesach RTB.
Założenia
Real-Time Bidding to proces zautomatyzowanego zakupu powierzchni promocyjnej w czasie rzeczywistym w systemie aukcyjnym. Kiedy użytkownik odwiedza witrynę, wówczas moduł licytuje obszar promocji, który wyświetlany jest danej osobie. Wybór generowanej reklamy uzależniony jest od nakładów finansowych twórców. Reklamodawca, który zapłacił najwięcej, wygrywa licytację. Proces trwa zazwyczaj 100 milisekund. Twórca reklamy zakupuje indywidualne odsłony skierowane do konkretnych odbiorców. Reklamodawca może więc zarządzać kampanią real-time bidding. Otrzymuje on nowoczesne technologie, pozwalające dotrzeć mu do większej grupy odbiorców. Uczestnicy RTB to strona popytowa lub podażowa. Ważną funkcję spełniają ponadto hurtownie danych, umożliwiające dotarcie do odbiorców na podstawie różnorodnych kryteriów. W ten sposób można zaoszczędzić środki związane z koniecznością zakupu dodatkowych mediów. RTB w szerszym ujęciu zaliczany jest do modułu programmatic buying.
Efektywność
Działania RTB Fabryki Marketingu opierają się na tworzeniu reklam przyciągających uwagę odbiorców i pobudzających ich zaangażowanie. Konstrukcja komunikatu generuje wysoki współczynnik kliknięć, a co za tym idzie – lepsze wyniki sprzedażowe osiągane przez firmę. Działania opracowywane są na podstawie rzetelnej analizy grupy odbiorców – ich zainteresowań, zachowań, potrzeb. Warto również pamiętać, iż w przypadku licytacji duże znaczenie ma limit środków.
Technologia RTB to skutecznie rozwiązanie, pozwalające zwiększyć liczbę odbiorców zainteresowanych zakupem produktów. Należy jednak pamiętać, by na samym początku dokładnie ustalić cel strategii promocyjnej. W działaniach warto także wykorzystywać różnorodne platformy.