Każdy biznes musi podążać za innowacjami, aby się rozwijać i nie zostać zdystansowanym przez konkurencję. Dlatego niezależnie od branży, współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w oparciu o rozbudowane systemy CRM. Na co zwrócić uwagę, wybierając odpowiednie oprogramowanie dla swojego biznesu?
CRM, czyli centrum dowodzenia
Chociaż z definicji system CRM to oprogramowanie ułatwiające zarządzanie relacjami z klientem, współczesne narzędzia obejmują tak naprawdę wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wspierają serwis, marketing i sprzedaż, ułatwiając tym działom szybki dostęp do informacji. Pierwsze kryterium, na podstawie którego należy wybierać system CRM, stanowi więc jego komplementarność i uniwersalność.
Skalowalność i elastyczność
Małe i średnie przedsiębiorstwa niekiedy zbyt długo zwlekają z wdrożeniem odpowiedniego oprogramowania, uważając, że jest ono przydatne tylko w przypadku większych graczy. To nieprawda. Dobry system CRM jest w pełni skalowalny i każda firma może nawet niewielkim kosztem korzystać z jego dobrodziejstw. Możliwe są szybkie wdrożenia, w oparciu o gotowe i sprawdzone moduły, co nie pochłania nadmiernego budżetu i przynosi szybki zwrot z inwestycji. Następnie dobry system CRM “rośnie” wraz z organizacją dzięki dodatkowym aplikacjom, rozszerzeniom i funkcjonalnościom.
Dostępność w chmurze
Żyjemy w epoce informacji, a dostęp do nich jest kluczowy. Dobry system CRM przechowuje dane na serwerze zewnętrznym – w chmurze. Poza bezpieczeństwem ma to jeszcze jedną ogromną zaletę – każda upoważniona osoba może z dowolnego urządzenia i dowolnego miejsca na świecie skorzystać z danych, których akurat potrzebuje.
Opinie dotychczasowych użytkowników
Ostatecznie, warto zapoznać się z opiniami i wynikami dotychczasowych użytkowników konkretnego systemu CRM. Obecnie najpopularniejszym na świecie wyborem jest Platforma Salesforce. Przedsiębiorstwa, które ją wdrażają, notują średnio o 34% wyższą efektywność sprzedaży, o 45% wyższą satysfakcję klienta, zaś zaangażowanie pracowników, którzy dostają optymalne narzędzia wzrasta o 48%. Na polskim rynku wdrożenie, rozwój i utrzymanie Platformy Salesforce oferuje jej Platynowy Partner – firma Craftware. Więcej informacji na temat zalet takiego wyboru można znaleźć pod adresem: https://craftware.pl/dlaczego-salesforce/.