Wraz z rozwojem Twojego biznesu e-commerce wszystko staje się coraz bardziej wymagające. Te procesy i systemy, które zawsze działały dla Ciebie w przeszłości? Teraz mogą nie być tak wydajne. Twoje zespoły mogą wykonywać zbędne zadania, czas może zostać zmarnowany, ponieważ dane są przechowywane w różnych systemach. To tylko kilka znaków, że nadszedł czas na poznanie automatyzacji sprzedaży internetowej i jej licznych zalet.

Korzyści z automatyzacji dla firm e-commerce

1. Większa produktywność i więcej czasu wstecz

Mówiąc najprościej, automatyzacja sprzedaży internetowej wykorzystuje technologię/narzędzia cyfrowe do automatycznego wykonywania i wykonywania zadań. Nie musisz więc robić ich ręcznie. Niektóre przykłady obejmują integrację danych, sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i oprogramowanie do automatyzacji marketingu.

Oprócz usprawnienia procesów biznesowych automatyzacja zwiększa wydajność wewnętrzną. Twój zespół nie musi już spędzać czasu na powtarzalnych zadaniach, takich jak ręczne wprowadzanie danych i przeszukiwanie wielu systemów w celu znalezienia potrzebnych informacji.

Oznacza to, że mają więcej czasu na inne zadania o wartości dodanej. Na przykład:

  • Znalezienie sposobów na zwiększenie retencji klientów
  • Przeglądanie NPS klienta (oceny promotora netto) i szukanie sposobów na jego poprawę
  • Budowanie silniejszych relacji z rówieśnikami/współpracownikami

2. Szansa na zwiększenie zaangażowania pracowników

Wyobraź sobie, że mówisz swojemu zespołowi, że istnieje sposób na usunięcie tego powtarzalnego zadania (tego, którego wszyscy nienawidzą) z listy rzeczy do zrobienia w poniedziałek rano? Twoja satysfakcja i zaangażowanie pracowników prawdopodobnie wzrosną!

To właśnie może zrobić automatyzacja. Kontynuując od naszego pierwszego punktu, te pochłaniające czas zadania (takie jak wprowadzanie danych) można zautomatyzować. Wszystko, co Twój zespół musi zrobić, to od czasu do czasu sprawdzać system, aby upewnić się, że wszystko działa tak, jak powinno.

Oznacza to więcej czasu na skupienie się na zadaniach, które naprawdę robią różnicę. Tych, które mogą napędzać rozwój ich kariery i tchnąć w ich życie trochę tak potrzebnej ekscytacji.

3.Cenny dostęp do business intelligence

Jak wiesz, krajobraz biznesowy nieustannie się zmienia – czasami nagle bez ostrzeżenia. Ważne jest, aby uzyskać dostęp do właściwych danych we właściwym czasie, aby móc podejmować świadome decyzje w miarę dostosowywania się do tej zmiany.

Szczególnie ważne są tutaj narzędzia e-commerce automation, takie jak integratory danych. Jeśli Twoja platforma handlowa jest zintegrowana z Twoim systemem ERP, szczegóły wszelkich złożonych zamówień mogą zostać przesłane do Twojego back office. Oznacza to szybszy cykl realizacji zamówień.

Podobnie, wszelkie informacje zebrane i przechowywane w Twoim systemie ERP mogą być przesyłane z powrotem do twojej platformy e-commerce.

Na przykład poziomy zapasów i magazynu mogą zapewnić dokładność wszelkich informacji związanych z zapasami w witrynie handlu elektronicznego. Połącz to z wbudowanymi narzędziami analitycznymi i skonfiguruj swoją firmę tak, aby skuteczniej reagować na nieoczekiwane wzrosty popytu.

4. Możliwości poprawy kampanii marketingowych i współczynników konwersji

Dostęp do danych w czasie rzeczywistym jest kluczowy, jeśli Twoja firma ma działać 24/7, 365 dni w roku. W poprzedniej sekcji wspomnieliśmy, w jaki sposób integracja commerce-ERP może zapewnić, że Twoja witryna zawsze może wyświetlać informacje o zapasach w czasie rzeczywistym.

Ale to nie jedyna rzecz, jaką może zaoferować automatyzacja e-commerce, jeśli chodzi o dane w czasie rzeczywistym. Na przykład oprogramowanie do automatyzacji marketingu może pomóc Twojemu zespołowi marketingowemu w ciągłym ulepszaniu kampanii.

Dane zebrane z różnych części kampanii marketingowej (np. wydajność wiadomości e-mail, współczynniki klikalności CTA i zaangażowanie w mediach społecznościowych) można wykorzystać do optymalizacji kampanii internetowych.

Co więcej, te dane nie muszą być zbierane ręcznie . Można automatycznie przechodzić do konfigurowalnych pulpitów nawigacyjnych. Nowoczesne oprogramowanie do marketing automation może nawet sugerować kolejne kroki na podstawie tych danych.

5. Większa satysfakcja i doświadczenie klienta

Rzeczy takie jak zespoły pracujące w dużych i różbudowanych systemach mogą wpływać na jakość obsługi klienta i doświadczenie zapewniane przez Twoją firmę. Co z kolei może wpłynąć na satysfakcję klienta. Automatyzacja e-commerce może rozwiązać ten problem, eliminując silosy i łącząc dane, systemy i pracowników.

Prowadzi to do wszystkich korzyści, które omówiliśmy powyżej. Ale przede wszystkim możesz teraz lepiej nawiązać kontakt z klientami i sprawić, by byli zadowoleni. Dzieje się tak przez:

  • Dostarczenie im informacji/produktów, których szukają – szybko
  • Wyeliminowanie prawdopodobieństwa napotkania niedostępnych produktów
  • Umożliwienie im szybkiego wykonania żądanej akcji (np. zakupu, rozmowy z agentem obsługi klienta/sprzedawcą itp.)
  • Dajemy im większą autonomię (np. gdzie sprawdzać statusy zamówień, tworzyć oferty cenowe, otrzymywać automatyczne powiadomienia związane z ich zamówieniami itp.)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj