Sprzedaż internetowa wymaga od osób prowadzących sklep znajomości wielu narzędzi. Potrzebna jest m. in. świadomość, jak wygląda stan rynku i w jaki sposób działa konkurencja. Jeśli chodzi o e-commerce, w codziennej analityce ofert pomagają liczne narzędzia. Monitoring cen to rozwiązanie, które powinna znać każda osoba zainteresowana zdobywaniem uwagi potencjalnych klientów i zwiększeniem zysków swojego biznesu.

Czym jest monitoring cen?

Monitoring cen to narzędzie, które pozwala śledzić ceny produktów w sklepach konkurencji oraz w porównywarkach cenowych czy systemach aukcyjnych. Dobrze prowadzony monitoring cen dostarcza niezbędne informację właścicielowi sklepu i powiadamia go na bieżąco informowany o zmianach w statusie oferty. Umożliwia to wprowadzanie zmian w cenie na bieżąco, co gwarantuje zwiększenie widoczności swoich produktów, a tam gdzie to możliwe zwiększeniu marży i zysków. 

Jeśli chodzi handel internetowy ceny są kluczowym czynnikiem decydującym o sprzedaży. Dlatego tak ważne jest monitorowanie cen, aby zawsze reagować wprowadzając do systemu odpowiednie zmiany. Wykonywanie tych czynności w sposób manualny jest jednak bardzo czasochłonne i kosztowne, dlatego z pomocą przychodzą odpowiednie programy.

Dodatkowo narzędzia, które prowadzą monitoring cenowy, często dodatkowo oferują automatykę cenową, która potrafi automatycznie zmieniać ceny. Pozwala ona na programowanie scenariuszy, na podstawie których ceny będą automatycznie dostosowywane – w zależności od zmian u konkurencji i tego co aktualnie dzieje się na rynku.

Jakie korzyści daje monitoring cen?

Śledzenie cen niesie ze sobą wiele korzyści. Dzięki temu rozwiązaniu można szybko określić całe kategorie i grupy produktów, które będą analizowane w stosunku do ofert w konkurencyjnych źródłach. Pozwala to na szybkie dostosowywanie się do konkurencji. W efekcie wzrasta pozycja w rankingu cenowym wybranych produktów i atrakcyjność cenowa  całych kategorii. Więcej osób odwiedza sklep, co zapewnia wyższą sprzedaż. Dostajemy także informację o wyprzedażach i promocjach u konkurencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie na nie natychmiast zareagować. 

Monitoring cen w e-commerce zapewnia nam szereg ważnych informacji, takich jak:

  • Aktualne ceny u konkurencji 
  • Zmiany cen produktów w czasie
  • Pozycja naszych produktów na tle konkurencji 
  • Produkty, które sprzedajemy za tanio 
  • Produkty, które sprzedajemy za drogo 
  • Dostępność asortymentu w sklepach konkurentów 

Monitoring cen to łatwy sposób na oszczędzenie sobie wysiłków w związku z potrzebą ciągłego ręcznego sprawdzania cen i dostosowywania ich do zmieniającego się rynku. Dotyczy to nie tylko strony internetowej sklepu, ale też innych kanałów, w których produkty się znajdują, takich jak porównywarki cenowe, marketplace’y i portale aukcyjne (np. Allegro, Ceneo, Amazon, Google Shopping). 

Sprzedaż internetowa nie musi być trudna. Technologia, jaką jest monitorowanie cen jest wyposażona we wszystko, co pozwala skutecznie i sprawnie działać zarówno w polsce jak i globalnie. Dzięki narzędziom takim jak Szpiegomat, które oferują zarówno monitoring cenowy jak i automatykę cenową, prowadzenie sklepu internetowego staje się znacznie prostsze. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj