Wszyscy mówią Ci o tym, jak ważną rolę w budowaniu wizerunku marki i pozyskiwaniu odbiorców, odgrywa proces SEO, jakim jest pozycjonowanie strony www? Jednocześnie nie bardzo rozumiesz, na czym on polega i masz wyłącznie świadomość korzyści, które się z nim wiążą? To bardzo częsty problem, z którym zmaga się wielu przedsiębiorców. Co gorsza, część z nich próbuje na własną rękę zająć się pozycjonowaniem, nie do końca rozumiejąc, co trzeba zrobić. Dlatego wyjaśniamy, czym ono jest, ale także dlaczego kluczowe jest zaufanie specjalistom.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie stron www to bardzo rozbudowany proces, który opiera się na dobrze przygotowanej strategii marketingowej. Jest on jednym z najważniejszych dziś i zdecydowanie niezbędnych elementów budowania wizerunku każdej marki, ale także zwiększania widoczności w sieci, rozpoznawalności i tym samym zdobywania nowych klientów. Pozycjonowanie to optymalizacja do potrzeb wyszukiwarek internetowych (często można się spotkać z popularnym skrótem SEO). Niewątpliwie to jeden z głównych elementów marketingu internetowego, w który warto zainwestować. Każda strona internetowa powinna być pozycjonowana – niezależnie od tego, czy jesteśmy przedsiębiorcami, którzy dopiero wkraczają na rynek, czy może jednak takimi o dość ugruntowanej pozycji wśród klientów. Pozycjonowanie to zawsze dodatkowy sposób na poszerzenie grona odbiorców i zasięgu.
Cel pozycjonowania jest bardzo jasny. Chodzi o to, by dana strona internetowa pojawiała się w wyszukiwarce jak najwyżej na konkretne frazy kluczowe. Aby się to udało, trzeba opracować dobrą strategię, jaka pozwoli na dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarek. Choć tak naprawdę liczba mnoga w tym przypadku może wydawać się zbędna. Tak naprawdę większość internautów na całym świecie korzysta z wyszukiwarki Google i to na niej skupiają się specjaliści od pozycjonowania. Oczywiście znane są także inne i nie jest problemem pozycjonowanie również w kontekście pozostałych. Warto jednak mieć na uwadze, że większość naszych potencjalnych klientów wybiera Google.
Aby strona dobrze się pozycjonowała, trzeba regularnie dbać o jej optymalizację techniczną, która właśnie pozwala na dostosowanie jej do potrzeb danej wyszukiwarki. Dzięki działaniom na stronie można znacząco podwyższyć autorytet witryny, pomóc w skierowaniu zapytań z wyszukiwarki właśnie na naszą stronę poprzez nasycenie jej słowami kluczowymi, budować wartościowy content i odpowiednio szybko eliminować pojawiające się błędy. To działania, które niewątpliwie wymagają wiedzy i umiejętności. Na szczęście te nie są problemem, jeśli wybieramy agencję marketingową. Specjaliści doskonale wiedzą, jak działać, aby przynosiło to oczekiwane efekty. Dzięki ich pracy Twoja strona może uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce i dotrzeć do osób, na których Ci zależy – do klientów. O konkretnych sposobach na mierzenie efektów z działań SEO przeczytasz tutaj – https://smartbuzz.pl/blog/skutecznosc-seo.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Warto jeszcze wspomnieć o kwestii pozycjonowania lokalnego. Skupia się ono na dotarciu do wartościowego grona odbiorców, ale tym razem na konkretnym obszarze. Zadają oni pytania w wyszukiwarce, jakie dotyczą danego regionu – poszukują usług czy produktów, które znajdują się w pobliżu bądź określonej lokalizacji. To bardzo ważne, by mieć na uwadze, że jeśli nasza firma kieruje ofertę głównie do miejscowych klientów, konieczne jest rozważenie także pozycjonowania lokalnego.
Z czego składa się pozycjonowanie?
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie jest dość złożonym procesem. To nie jest wyłącznie jedno zadanie, które jest ograniczone do działań na samej stronie www. Jest to znacznie więcej rozmaitych czynności. Poprzez pozycjonowanie stron rozumie się zarówno działania na stronie (SEO on-site), jak i poza nią (SEO off-sile). To optymalizacja strony, dbanie o poprawność kodu, wartościowy content marketing, przemyślana struktura strony, link building czy pozyskiwanie artykułów sponsorowanych. Wszystkie te działanie, które są regularnie wykonywane przez specjalistów, pozwalają nam cieszyć się naprawdę pożądanymi efektami. Wystarczy zaufać agencji marketingowej, która wie, co robi i przede wszystkim dysponuje czasem oraz narzędziami, by rzeczywiście uzyskać zadowalające wyniki. Pozycjonowanie jest w końcu czynnością wymagającą rzetelności, ale i cierpliwości.