Coraz częściej i więcej korzystamy z urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu State of Mobile 2023, aż 5 godzin dziennie spędzamy na telefonach komórkowych. Stało się to już naszym codziennym nawykiem, co skutecznie starają się wykorzystywać organizatorzy programów lojalnościowych. Aplikacja mobilna dla programu staje się standardem. Zastąpiła w większości plastikowe karty i pozwoliła wynieść program lojalnościowy na zdecydowanie wyższy poziom. Co powinna mieć, aby przyciągnąć klientów i pomóc przedsiębiorcy w realizacji jego celów marketingowych, wizerunkowych i sprzedażowych?

Katalog nagród w aplikacji mobilnej

Ogromną przewagą aplikacji mobilnej nad kartami plastikowymi jest jej funkcjonalność. Można ją uzupełniać o wiele elementów, które sprawiają, że program lojalnościowy nie tylko jest bardziej atrakcyjny dla jego uczestnika, ale też jego zasady są bardziej dostępne dla klientów. Przykładem jest katalog nagród w aplikacji mobilnej. Uczestnik programu lojalnościowego może w dowolnym momencie sprawdzić, jakie nagrody są dostępne po osiągnięciu konkretnego progu punktowego lub też jakie przywileje w ramach programu mu przysługują. Ich prezentacja i dostępność to dodatkowa motywacja dla uczestników – kontrolują swój stan punktowy i wiedzą, ile jeszcze punktów potrzebują, aby odebrać wybraną przez siebie nagrodę.

Co ciekawe, wybierając odpowiedni system lojalnościowy, możliwe jest udostępnienie w aplikacji mobilnej wiele różnych rodzajów nagród. Platforma Loyalty Starter pozwala na uzupełnienie katalogu nagród zarówno o nagrody rzeczowej, jak również cyfrowe, np. e-vouchery czy kody rabatowe. Katalog nagród możesz dowolnie modyfikować i dostosowywać go do zmieniających się zasad programu lojalnościowego i jego rozwoju. Oprócz tego w przypadku cyfrowej nagrody uczestnik może ją odebrać natychmiast po jej przyznaniu. To potęguje jego radość i satysfakcję.

Powiadomienia i komunikaty w aplikacji mobilnej

Aplikacja mobilna umożliwia zdalną komunikację z uczestnikami programu lojalnościowemu. Stały kontakt sprzyja budowaniu i pielęgnowaniu relacji z nimi. Organizator programu może w odpowiedni sposób, we właściwym czasie reagować na podejmowane przez nich akcje. Przykładowo, po dokonaniu zakupu i zdobyciu kolejnych punktów, uczestnik otrzymuje w aplikacji mobilnej powiadomienie dotyczące jego zaktualizowanego stanu punktowego. Powiadomienia mogą ponadto dotyczyć nadchodzących akcji promocyjnych, nowych produktów w sklepie czy też organizowanych przez firmę konkursów i loterii.

Powiadomienia i komunikaty angażują uczestników w podejmowanie kolejnych działań. Są dla nich motywacją, jak też pozwalają być na bieżąco z tym, co nowego dzieje się w sklepie. Ponadto komunikaty mają charakter informacyjny, pozwalają organizatorowi dostarczyć ważny przekaz bezpośrednio do każdego uczestnika.

Spersonalizowane oferty w programie lojalnościowym

Jedną z ważniejszych funkcji, jaką powinien posiadać system informatyczny przeznaczony do wdrażania i obsługi programu lojalnościowego, jest tworzenie i automatyczna wysyłka do uczestników spersonalizowanych ofert. Program lojalnościowy to ogromny zbiór danych dotyczących klientów. W systemie zapisują się informacje na temat ich nawyków zakupowych, najczęściej wybieranych produktów, częstotliwości zakupów i wartości koszyków. Znając ich preferencje, możesz tworzysz spersonalizowane oferty, polecając konkretne produkty, którymi mogą być zainteresowani. W ten sposób polecasz im to, czego naprawdę potrzebują – nie są to przypadkowe produkty, a wybrane na podstawie wcześniejszych działań klienta.

Spersonalizowane oferty są automatycznie wysyłane do konkretnego uczestnika programu lub grupy uczestników w odpowiednim czasie. Przykładowo, jeśli klient często kupuje owoce i warzywa w sklepie spożywczym, może otrzymać specjalny rabat na tę grupę produktów do wykorzystania w ciągu 5 dni. Inna możliwość to automatyczna wysyłka spersonalizowanych komunikatów na podstawie analizy ostatniego koszyka. Jeśli klient w sklepie sportowym kupił kurtkę narciarską, to możesz polecić mu również spodnie narciarskie w specjalnej cenie.

Dzięki spersonalizowanym ofertom możliwe jest utrzymywanie na stałym poziomie lub zwiększanie zaangażowania klienta. Poza tym budują one zaufanie do marki – sprzedawca zna moje nawyki, jestem dla niego ważny, zwraca na mnie uwagę i reaguje na moje potrzeby.

Historia zakupów i aktualny stan punktów w programie lojalnościowym

Jeśli zależy Ci na aplikacji mobilnej dla programu lojalnościowego, to warto sprawdzić, czy wybrany system pozwala na jej dowolną modyfikację i rozbudowę. Niech aplikacja będzie nie tylko narzędziem reklamowym i promocyjnym, ale również o charakterze informacyjnym, co w znaczącym stopniu zapewniają już komunikaty i powiadomienia. W aplikacji mobilnej uczestnicy programu lojalnościowego mogą znaleźć swoją historię zakupów. Tę funkcję bardzo dobrze wykorzystała sieć sklepów Lidl. W jej aplikacji mobilnej zapisywane są e-paragony. Klient może więc zweryfikować swoje zakupy, jak również dokonać wymiany produktu na podstawie cyfrowego paragonu, bez konieczności zachowania papierowego. To duże udogodnienie dla klienta.

W aplikacji mobilnej programów lojalnościowych koniecznie musi pojawić się informacja o aktualnym stanie punktowym uczestnika. Dzięki temu może on sprawdzić, jak dużo punktów jeszcze potrzebuje do odebrania nagrody. Stan punktowy można zaprezentować na kilka sposobów – standardowo w postaci liczb, w formie paska postępu, czyli wizualizacji stanu punktowego, lub też wykresu. Kreatywność też ma znaczenie – niestandardowe rozwiązania przyciągają uwagę.

Aplikacja mobilna z wartościowym contentem i dodatkowymi atrakcjami

Programy lojalnościowe kojarzone są najczęściej ze zbieraniem punktów i wymianą ich na nagrody lub też dostępem do atrakcyjnych przywilejów. Mając aplikację mobilną, można rozbudować program lojalnościowy o dodatkowe niematerialne benefity dla jego uczestników. To bardzo skuteczny kanał przekazu cennej wiedzy i materiałów edukacyjnych. W przypadku programu lojalnościowego cateringu dietetycznego w aplikacji mogą pojawić się wskazówki i porady dotyczące zdrowego stylu życia. Jeśli program lojalnościowy jest organizowany przez drogerię, to aplikacja może być źródłem wiedzy dla klientów na temat codziennej pielęgnacji. Jest to bardzo skuteczny sposób na kreowanie swojego wizerunku eksperta i jednocześnie na wzbudzenie większego zaufania wśród klientów.

Poza tym programom lojalnościowym nierzadko towarzyszą różnego rodzaju konkursy, loterie i wyzwania. To dodatkowe elementy angażujące i motywujące uczestników do wzmożonego działania (ale niekoniecznie zakupów). Program lojalnościowy dzięki nim staje się też źródłem świetnej zabawy. Dobra aplikacja mobilna dla programu lojalnościowego powinna być przystosowana do wdrażania takich pomysłów.

Organizatorzy programów lojalnościowych często zapominają, że aplikacja mobilna nie jest tylko cyfrową alternatywą dla plastikowej karty. To narzędzie o ogromnym potencjale – ułatwia komunikację z uczestnikami programu, pozwala na tworzenie personalizowanych ofert, umożliwia dostęp do katalogu nagród, ale i aktualnego stanu punktowego, a dodatkowo może dostarczać atrakcji i zabawy uczestnikom. Jeśli jej projekt będzie przemyślany, może zrealizować Twoje cele na wielu płaszczyznach – wizerunkowym, sprzedażowym i marketingowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj