Nowe firmy wchodzące na rynek muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, a jednym z nich jest konkurencja z większymi, doświadczonymi markami, które mogą już dysponować bardzo rozbudowanym parkiem maszynowym. Można to wykorzystać – w przygotowywaniu nadruków, na przykład na odzieży reklamowej, wielkim atutem małej firmy może być wybór drukarki DTF.

Drukarka DTF – tania, ale potężna

Tkaniny można drukować wieloma metodami, ale wśród tych, które są wybierane przez mniejsze firmy, dominuje DTF. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Dobrej klasy drukarka DTF kosztuje znacznie mniej niż pełny warsztat DTG czy nawet maszyny do sitodruku, a nowe generacje tych urządzeń pozwalają uzyskać doskonałej jakości odwzorowania w pełnej palecie kolorystycznej. Oczywiście po stronie kosztów trzeba zapisać folię czy atramenty, ale ich cena także nie jest wysoka: dobrej klasy tusz (np. https://www.supportart.pl/niezbedne-artykuly/11856-atrament-dtf-1l-premium-do-drukarek-i-ploterow.html) kosztuje około 400 złotych, a folia (m.in. https://www.supportart.pl/niezbedne-artykuly/11850-folia-dtf-w-rolce-30cm-x100m.html) maksymalnie około 600 złotych.

Jednak to nie niski koszt jest najpoważniejszą zaletą drukarek DTF, ale możliwość druku na wielu różnych tkaninach. W małej firmie to bardzo istotne, ponieważ nie można sobie pozwolić na zbudowanie skomplikowanego parku maszynowego z mnóstwem różnych urządzeń, które miałyby bardzo wąską specjalizację.

Wpływ druku DTF na rozwój firmy

W wielu małych firmach zajmujących się produkcją odzieży DTF nie jest technologią, która jest używana od pierwszego dnia. Na zakup takich drukarek decydują się też firmy, które są już obecne na rynku, ale chcą uniezależnić się od podwykonawców i rozszerzyć własną ofertę. Przedsiębiorcy zajmujący się produkcją odzieży do tej pory często wykonanie nadruków zlecali na zewnątrz, co ma oczywiście pewne zalety, ale jednak jest kosztowne, wprowadza dodatkowe ryzyko opóźnień i zmniejsza poziom kontroli nad całym procesem.

Inwestycja nawet w dość rozbudowaną drukarkę DTF pozwala przenieść całość produkcji do własnej hali, której zresztą często wcale nie trzeba rozbudowywać, ponieważ są to relatywnie niewielkie urządzenia niewymagające sporej przestrzeni roboczej, rozbudowanych instalacji eksploatacyjnych i potężnego zapasu materiałów.

Jeżeli chodzi o rozwój firmy, to DTF ma jeszcze tę zaletę, że projekty do drukowania w tej technologii można przygotować w każdym popularnym oprogramowaniu graficznym, więc jeśli już obecnie to wewnątrz firmy są one przygotowywane do realizacji na zewnątrz, cała operacja przejścia na druk u siebie nie będzie wymagała dodatkowych szkoleń ani zakupu kosztownego skądinąd software’u.

Druk DTF drogą do sukcesu

Z punktu widzenia niewielkiej firmy jest jeszcze jedna cecha druku DTF, która sprawia, że ta technologia jest pozytywnie oceniana. To wydajność i fakt, że w tym przypadku cena jednostkowa jest niska już przy niskich nakładach czy nawet produkcji jednostkowej. Jedyny dodatkowy koszt to przygotowanie projektu, co w wielu firmach i tak się robi, żeby móc nadruki zlecać na zewnątrz. Drukarka DTF pozwala na ograniczenie kosztów przy krótkich i średnich seriach, dopiero przy produkcji masowej przegrywa w tej rywalizacji z innymi technologiami, a ponieważ konkurencja na rynku jest spora, to nawet duzi producenci w ostatnich latach częściowo rezygnują z rozbudowanych parków na rzecz DTF-ów.

W połączeniu z wysoką prędkością przygotowywania wydruków sprawia to, że niedużej firmie DTF jest bardzo często rozwiązaniem optymalnym, pomagającym rozbudować ofertę, ale bez konieczności zwiększania zatrudnienia czy nakładania wymagających obowiązków na już zatrudnionych pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj