Problem rentowności sprzedaży spędza sen z powiek nie tylko właścicielom sklepów stacjonarnych, ale też tym funkcjonującym w branży e-commerce. Zastanawiasz się, jak zwiększyć konwersję w swoim sklepie internetowym? Poniżej kilka konkretnych porad!

Zacznijmy od podstaw – obliczanie współczynnika konwersji

Temat należy jednak zacząć od wyjaśnienia podstawowych zagadnień, czyli między innymi od odpowiedzi na pytanie, jak obliczyć współczynnik konwersji. To stosunkowo proste – wystarczy, że podzielimy liczbę sfinalizowanych sprzedaży przez liczbę wygenerowanych w naszym sklepie sesji. Jeśli chcemy ten wskaźnik przedstawić procentowo – musimy wynik pomnożyć jeszcze przez 100%

Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym poprzez budowanie zaufania

Pierwszym sposobem na zwiększenie konwersji jest wdrożenie wszelkich działań wpływających na wzrost zaufania do Twojego sklepu i jego oferty. W tym celu warto korzystać z user generated content (w tym opinii klientów) oraz oferować wszystkie możliwe ułatwienia na ścieżce zakupowej. Można do nich zaliczyć możliwość zakupu bez zakładania konta, skrócenie ścieżki zakupowej, wdrożenie wygodnych opcji płatności (takich jak BLIK) czy łatwe porównywanie ofert w jednym okienku.

Jak zwiększyć konwersję poprzez perswazję?

Odpowiednio wyważona, niezbyt nachalna perswazja jest konieczna, aby skutecznie sfinalizować proces sprzedaży. Może odbywać się na przykład poprzez stworzenie wrażenia pilności oferty (np. jej czasowe ograniczenie), a także poprzez stosowanie dobrych CTA. Kliknij, by dowiedzieć się, jak zwiększyć konwersję poprzez CTA.

Ściągaj wartościowy ruch, czyli jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń mówi nam o tym, ilu potencjalnych kupujących od razu opuściło naszą stronę, bez wchodzenia z nią w jakąkolwiek głębszą interakcję. Ściągnie takiego ruchu na stronę jest bezcelowe, dlatego należy skupić się na kierowaniu oferty wyłącznie do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Kliknij i dowiedz się, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

Jak zwiększyć konwersję w sklepie online poprzez analitykę?

Analityka internetowa to bardzo szeroki obszar, który obejmuje analizę ruchu na stronie oraz wszelkie elementy witryny, które mają szansę być zoptymalizowane w celu zwiększenia konwersji. Specjaliści ds. SXO, którzy doskonale znają zagadnienia pozycjonujące, a także potrafią zaprojektować stronę w duchu user experience, z pewnością są w stanie znacząco poprawić wiele aspektów sklepu online. Kliknij i sprawdź, dlaczego analityka w e-commerce jest taka istotna.

Jak więc widać, sposobów na to, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, jest bardzo wiele, a przecież te wymienione wyżej to tylko część z arsenału dobrych praktyk. Pamiętaj, że jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie im podołać, lepiej skorzystać z pomocy specjalistów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj