Prowadzenie działalności online jest dziś nie lada wyzwaniem. Z jednej strony Internet daje nam mnóstwo możliwości, z drugiej strony nie jest proste skorzystanie z nich w efektywny sposób, który będzie korzystny dla naszej firmy. W branży e-commerce warto używać pomocnych narzędzi, które ułatwią nam kompleksowe opanowanie wszystkich kanałów, którymi możemy dotrzeć do klientów. Jest to bardzo istotne, bo dziś zewsząd czeka na nas konkurencja, która nie wybaczy nam żadnych błędów. Jeśli chcesz być skuteczny na tym polu, musisz trzymać rękę na pulsie i nie bać się sięgać po fachową pomoc.
Obsługa klienta to ważny i trudny obszar działania
Bez względu na branżę, w której działasz, prowadzenie platformy e-commerce wymaga od nas bycia na bieżąco z nowinkami technologicznymi oraz najnowszymi rozwiązaniami. Możemy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów na wiele sposobów, zachęcając ich do poznania i wypróbowania naszego produktu. Brzmi fantastycznie, prawda? Nasza konkurencja robi jednak to samo, w efekcie czego, klient zewsząd bombardowany jest propozycjami i ofertami. Trudne jest zatem nie tylko zdobycie jego zaufania na początku, ale również utrzymanie go później przy sobie. Sama sprzedaż nie będzie miarą naszego sukcesu, jeśli nie zadbamy o całościowy, wygodny i funkcjonalny kontakt z naszą firmą. Łatwy dostęp do naszych konsultantów to istotna sprawa zarówno przed zakupem, jak po nim, gdy klient może mieć wątpliwości, uwagi lub chcieć zgłosić wadę. Trudności w tak wrażliwych momentach mogą zupełnie zaburzyć jego odbiór naszego sklepu online.
Gdzie szukać dobrych rozwiązań?
Łatwa komunikacja z nami to zatem podstawa, którą musimy zaoferować naszemu klientowi. Jeśli w tym obszarze napotykasz trudności, które przeszkadzają Ci w zarabianiu pieniędzy, wypróbuj elastyczne narzędzie jakim jest system obsługi Thulium. Jednym z jego podstawowych narzędzi jest system IVR, który pozwala na automatyczne skrócenie czasu obsługi Twoich klientów. IVR, czyli interactive voice response, to narzędzie telekomunikacyjne, które pozwala na interaktywną obsługę osoby dzwoniącej do Twojej firmy. Posiada on w sobie funkcjonalność automatycznego call center. Dzwoniący do Ciebie klient słyszy menu głosowe i może wybrać, o jakim temacie chce rozmawiać. Drzewo IVR w szybki sposób porządkuje przychodzące rozmowy i umożliwia bezpośrednie skontaktowanie się z osobą, która może nam merytorycznie pomóc. Wykorzystanie IVR w swojej platformie e-commerce to duży krok na drodze do automatyzacji, który znacznie ułatwi kontakt z Twoją firmą i sprawi, że klienci szybko odczują wzrost jakości obsługi.
Jak to działa?
Zastanawiasz się, jak to wygląda? Klient dzwoniący na infolinię słyszy zazwyczaj na początku komunikat powitalny. Następnie dostaje opcje, z których może dalej skorzystać, czyli możliwość dodzwonienia się do konkretnych działów odpowiedzialnych za daną sprawę. IVR od Thulium ma fenomenalny wpływ na jakość customer service i ogólne zadowolenie z poziomu kontaktu. Klient nie wisi długo na linii tłumacząc kłopotliwie cały swój problem, Ty szybko możesz mu pomóc, a następnie sprawnie zająć się kolejną osobą.