Coraz więcej e-sklepów docenia możliwości, jakie dają narzędzia do śledzenia cen konkurencji, i wykorzystuje je, aby przyciągać klientów konkurencyjną ofertą oraz optymalizować politykę cenową, a w efekcie powiększać zyski ze sprzedaży. Wybór narzędzi jest coraz szerszy, a co za tym idzie – coraz trudniejszy. Podpowiadamy, na jakie funkcje narzędzi do śledzenia cen e-commerce zwrócić uwagę podczas wyboru, aby niosły ze sobą jak najwięcej korzyści dla biznesu.

Możliwość monitorowania porównywarek cenowych

Porównywarki cenowe są dla klientów e-commerce najłatwiejszym sposobem na znalezienie najtańszej oferty. Dlatego możliwość monitorowania porównywarek cenowych (np. Ceneo), marketplace’ów (np. Allegro) czy zyskującego na popularności Google Shopping to jedna z najważniejszych funkcji, jakie powinno posiadać narzędzie do monitorowania cen e-commerce.

Częstotliwość aktualizacji cen

Śledzenie cen sklepów internetowych powinno obywać się z częstotliwością dostosowaną do dynamiki zmian w danej branży. O ile w przypadku jednych produktów ceny charakteryzują się stałą wysokością przez dłuższy czas, o tyle w innych branżach dochodzi do dynamicznych zmian nawet w ciągu jednego dnia. Na rynku nie brakuje narzędzi, które aktualizują dane nawet kilka razy dziennie. Jeśli zatem prowadzisz sprzedaż w dynamicznej branży, zwróć uwagę na tę funkcję.

Wysoka jakość danych

Trudno jest ocenić jakość danych zbieranych przez platformę, zanim zacznie się z niej skorzystać, dlatego warto polegać na opiniach konsumentów. Warto upewnić się też, czy dane dopasowywane są do siebie na podstawie kodów EAN, czy nazw produktów. Istotne jest też to, czy dostawca usług powierza porównywanie danych wyłącznie algorytmom, czy też wspierane są one pracą specjalistów, którzy mogą wykryć i usunąć nieprawidłowe dopasowania. Warto wybrać narzędzie, którego dostawca oferuje podpisanie Service Level Agreement, czyli gwarancji dostarczania poprawnych danych. Dużą pewność jakości danych oraz zespołu wsparcie specjalistów gwarantuje monitoring cen sklepów internetowych z narzędziami Dealavo.

Szybki ogląd całego rynku

Wiele narzędzi śledzenia w e-commerce wyświetla dane z każdej strony w osobnym widoku. Znacznie obniża to funkcjonalność i wygodę korzystania z platformy, dlatego pod uwagę należy wziąć przede wszystkim te narzędzia, które pokazują dane z każdej strony w jednym oknie, gdyż znacznie ułatwia i przyspiesza to porównanie aktualnych cen.

Forma przedstawienia danych

Im więcej form przedstawienia danych oferuje platforma do monitoring cen, tym łatwiejsze będą ich analiza, przedstawienie i zaimplementowanie do systemów.

  • Aplikacje mobilne lub webowe umożliwiają łatwość zapoznawania się i analizy.
  • Pliki Excela umożliwiają łatwą implementację danych np. do platform sklepowych.
  • API to opcja, która ułatwia korzystanie z danych w wewnętrznych systemach.
  • Alerty e-mailowe pozwolą Ci być na bieżąco z działaniami konkurencji.

Pamiętaj o tym, że narzędzia do śledzenia cen e-commerce ma być inwestycją, która wpłynie na rozwój Twojego biznesu. Dlatego warto postawić na najbardziej funkcjonalne narzędzia na rynku, które wpiszą się w specyfiku Twojej firmy i rynku, na którym działa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj