Dlaczego unikalny model biznesowy platformy Pinterest i potencjalne przejęcie przez PayPal może zmienić sytuację na giełdzie?
Chcesz pomnażać swoje pieniądze w długim terminie? Nie szukaj dalej niż akcje wzrostowe. Te nowatorskie spółki zwiększają przychody i zyski szybciej niż przeciętnie, co czyni je idealnym sposobem na osiąganie wysokich zarobków. Jednym z ostatnich przykładów jest Pinterest (NYSE:PINS), który już wzbił się w górę o około 230% od czasu swojego IPO w 2019 roku. Dlaczego jego unikalny model biznesowy i potencjalne przejęcie może nastawić inwestorów na jeszcze większy sukces?
Dlaczego Pinterest?
Akcje Pinterest są na fali wznoszącej. Dowiedzmy się, dlaczego nie jest jeszcze za późno dla inwestorów, aby wskoczyć na pokład i zostać akcjonariuszem tej platformy. Jak to zrobić? Sprawdzona aplikacja do inwestowania pomoże w łatwym zakupie.
Pinterest to zupełnie inny rodzaj platformy mediów społecznościowych. Przestrzeń social media znajduje się pod rosnącą presją regulacyjną związaną z obawami o prywatność, dezinformację i obraźliwe wypowiedzi. Giganci tacy jak Facebook i Twitter muszą stawić czoła presji, ponieważ skupiają się na interakcjach peer-to-peer i danych osobowych.
Pinterest jest inny. W przeciwieństwie do konkurencyjnych platform, jego użytkownicy komunikują się za pomocą obrazów, a nie słów i mają tendencję do skłaniania się w kierunku tematów takich jak wystrój domu i jedzenie, a nie polityka.
Do tej pory wydaje się, że styl Pinterest może być receptą na sukces. Przychody w drugim kwartale wzrosły o 125 proc. rok do roku do 613 mln dolarów, a to za sprawą wzrostu globalnego średniego przychodu na użytkownika, który skoczył o 89 proc. do 1,32 dolara. Pinterest może pochwalić się 454 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, którzy często korzystają z platformy, aby dowiedzieć się więcej o przedmiotach, których zakupem są zainteresowani.
Zmotywowana do zakupów baza użytkowników Pinteresta sprawia, że jest on dobrze przystosowany do „social commerce” – czyli handlu elektronicznego, który odbywa się bezpośrednio na platformie mediów społecznościowych. Gospodarcza fosa Pinteresta może sprawić, że platforma stanie się bardziej atrakcyjna dla reklamodawców i potencjalnych nabywców mających nadzieję na wykorzystanie możliwości handlu społecznościowego. Według danych Statista do 2028 roku obszar ten będzie rósł w tempie 28% rocznie, osiągając wartość 3,4 biliona dolarów.
Przejęcie PayPal
W ostatnim tygodniu pojawiły się doniesienia, że Pinterest prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia przez giganta fintechowego PayPal. Wartość transakcji wyniosłaby 39 miliardów dolarów, czyli równowartość 70 dolarów za akcję. Pojawić się może duża premia w stosunku do ceny zamknięcia akcji wynoszącej 56 dolarów za jedną, przed pojawieniem się tych doniesień.
Analitycy twierdzą, że PayPal ma na celu konkurować z Shopify, który rozpoczął mieszanie e-commerce i fintech poprzez partnerstwo z Affirm, buy-now-pay-later platformą, która zapewni punkt-of-sale finansowania dla swoich usług kasowych. Przejęcie Pinterest może pomóc PayPal rozszerzyć poza niszę płatności, aby stać się większym graczem w social commerce i reklamy.
Choć wykupienie firmy jest dalekie od pewności (obie firmy odmówiły komentarza), to jak na razie jest to dobra wiadomość dla inwestorów Pinteresta. Plotki już doprowadziły do 13% wzrostu akcji i mogą zachęcić rynek do poważniejszego potraktowania możliwości firmy w zakresie handlu społecznościowego.
Przy wskaźniku forward-price-to-earnings wynoszącym zaledwie 41, Pinterest jest wyceniany wyżej niż średnia S&P 500 wynosząca 31. Jest to jednak uczciwa premia, biorąc pod uwagę szybkie tempo wzrostu i rosnącą rentowność. Dodatkowo, model biznesowy firmy sprzyjający e-handlowi zapewnia jej silną fosę ekonomiczną, a zainteresowanie wykupem sugeruje, że akcje mogą nie pozostać tak tanie na długo.
Bardzo dobrze, że taki artykuł powstał, fajne spojrzenie z innej strony na platformy społecznościowe.
Moim zdaniem instagram i youtube teraz dominuje.