Cyfrowy Polsat to jeden z najbardziej znanych polskich operatorów telewizji cyfrowej, w którego ofercie dostępne są również usługi z zakresu telefonii komórkowej oraz Internetu. Czasami, klient z różnych przyczyn chce wypowiedzieć umowę. Może on być niezadowolony z proponowanych zmian lub chce skorzystać z oferty konkurencyjnego operatora. Umowę można wypowiedzieć niezależnie od tego czy jest ona zawarta na czas określony czy też nieokreślony, jednak ta druga forma przysparza mniejszych problemów.

Każdy, kto chce wypowiedzieć umowę z Cyfrowym Polsatem powinien pamiętać o zachowaniu pisemnej formy takiego wypowiedzenia. Istotną sprawą jest również zwrócenie do operatora sprzętu (dekodera), który został klientowi jedynie wypożyczony i nie stanowi jego własności. Zwrotu można dokonać w punkcie obsługi Cyfrowego Polsatu lub wysłać go bezpośrednio na adres firmy. Ważne, aby nastąpiło to nie później niż do 30 dni od momentu rozwiązania umowy. W przeciwnym wypadku klient zostanie obciążony dodatkowymi kosztami.

Warunki wypowiedzenia umowy

Aby poznać warunki wypowiedzenia, klient musi zapoznać się z umową, którą zawarł z firmą Cyfrowy Polsat. Szczególnie istotne jest zwrócenie uwagi na to kiedy została ona zawarta, na jaki czas oraz jaki jest jej okres wypowiedzenia. Procedura składania wypowiedzenia w przypadku umowy na czas określony różni się od tej przy umowie na czas nieokreślony.

Umowa na czas określony

Jeśli jeszcze nie upłynął okres obowiązywania umowy, klient ma możliwość wysłania do Cyfrowego Polsatu informacji o tym, że nie będzie kontynuować umowy, gdy dobiegnie ona końca. W takiej sytuacji klienta obowiązuje jeden pełny miesiąc okresu wypowiedzenia. Konieczne jest przygotowanie pisma, w którym powinny znaleźć się następujące informacje:

  • Imię, nazwisko, PESEL, numer telefonu, numer oraz adres osoby zawierającej umowę.
  • Identyfikator abonenta oraz numer dekodera.
  • Bardzo ważne jest umieszczenie następującego zdania: „Proszę o rozwiązanie umowy o abonament zawartej w dniu XX z upływem ustalonego w niej okresu podstawowego”.
  • Czytelny, własnoręczny podpis abonenta.

Umowa na czas nieokreślony

Po upłynięciu okresu, w którym obowiązuje umowa, zostaje ona automatycznie przedłużona na czas nieokreślony i w takiej sytuacji najczęściej okres wypowiedzenia to pełne 3 miesiące. Dokument, który należy przygotować jest podobny do informacji wysyłanej w przypadku umowy na czas określony. Należy jednak pamiętać o jednej zmianie w treści wypowiedzenia. W dokumencie muszą się znajdować poniższe dane:

  • Imię, nazwisko, PESEL, numer telefonu, numer oraz adres osoby zawierającej umowę.
  • Identyfikator abonenta oraz numer dekodera.
  • W porównaniu do umowy na czas określony, w tym przypadku klient musi umieścić w wypowiedzeniu inne istotne zdanie: „Proszę o rozwiązanie umowy o abonament zawartej w dniu XX z zachowaniem określonego w umowie okresu wypowiedzenia”.
  • Czytelny, własnoręczny podpis abonenta.

Wysłanie powiadomienia i zwrot sprzętu

Pismo ze wspomnianymi wyżej informacjami, należy wysłać listem poleconym na adres Cyfrowy Polsat SA, ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa. Abonent powinien pamiętać o tym, że nie liczy się data wysyłki pisma tylko data jego odbioru, więc należy je wysłać odpowiednio wcześniej, aby nie ominąć okresu wypowiedzenia. Istnieje też druga możliwość, jaką jest złożenie wypowiedzenia w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży Cyfrowego Polsatu, które działają w wielu polskich miastach.

Jeśli abonent posiada wypożyczony dekoder to należy go zwrócić w terminie 30 dni od momentu, w którym umowa została rozwiązana. Dzięki temu klient uniknie kary finansowej oraz odzyska wpłaconą przez siebie kaucję za sprzęt (o ile nie będzie on posiadał żadnych uszkodzeń).

Uzyskanie lepszej oferty dzięki wypowiedzeniu

Wypowiedzenie jest świetnym rozwiązaniem dla osoby, której zależy na uzyskaniu lepszych warunków umowy. Najczęściej po złożeniu wypowiedzenia, z klientem kontaktuje się pracownik Działu Utrzymania Klienta. Z pracownikiem tym można wynegocjować o wiele bardziej korzystne warunki nowej umowy, w porównaniu z tymi, które są standardowo dostępne w punktach sprzedaży.

Pobierz wzór wypowiedzenia umowy z Cyfrowym Polsatem w PDF: Wypowiedzenie-cyfrowy-polsat.pdf

 

2 KOMENTARZE

  1. Bardzo pomocne. Ja mam już mniej niż 6 miesięcy do końca umowy. Wyślę wypowiedzenie i ciekawe co mi zaproponują, hehe 🙂

  2. Najprostszy sposób wypowiedzenia obecnie to wysłanie maila, w treści którego wpisujemy: 1) Imię nazwisko 2) PESEL 3) nr karty dekodera (w przypadku internetu i telefonu nr usługi z faktury) 4) Gdy zostało mniej niż dwa miesiące do końca: „Proszę o rozwiązanie umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia”; Gdy jest dwa i więcej miesięcy do końca: „Proszę o rozwiązanie umowy na koniec okresu promocyjnego”. Adres na jaki trzeba wysłać mail to : kontakt@cyfrowypolsat.pl jeżeli to Plus to bok@plus.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj