Chcesz zmienić operatora komórkowego, nie tracąc przy tym swojego numeru telefonu? Proces przeniesienia numeru jest nie tylko prostszy niż myślisz, ale także całkowicie bezpłatny. Zobacz, jak możesz to zrobić bez wychodzenia z domu.
Jak przenieść numer do innego operatora?
Możesz przenieść swój numer telefonu na 3 sposoby: odwiedzając salon nowego operatora, załatwiając sprawę online lub dzwoniąc na infolinię. W obu przypadkach zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości oraz podpisanie umowy na usługi telekomunikacyjne. Zwykle to nowy operator zajmuje się rozwiązaniem umowy z poprzednim dostawcą – Twoim zadaniem jest jedynie podpisanie nowej umowy.
Warto wiedzieć:
Przeniesienie numeru zwykle trwa od 1 do 3 dni roboczych (pod warunkiem że nie obowiązuje Cię okres wypowiedzenia. Jeśli tak, numer zostanie przeniesiony po upływie tego okresu). W tym czasie Twój numer powinien być aktywny bez przerwy.
Procedura przenoszenia numeru krok po kroku
- Znajdź ofertę, która najbardziej Ci odpowiada, i podpisz umowę z nowym operatorem. Koniecznie zaznacz chęć przeniesienia swojego numeru – w innym przypadku go utracisz.
- Wypełnij i złóż u nowego operatora wniosek o przeniesienie numeru, podając swoje dane osobiste.
- Operator rozpocznie proces przenoszenia numeru po otrzymaniu zgody od poprzedniego operatora. Potwierdzi też termin przeniesienia, np. mailem lub SMS-em.
- Przeniesienie numeru najczęściej realizowane jest w ciągu jednej doby roboczej od daty, którą ustalono w umowie.
- Po przeniesieniu numeru otrzymasz potwierdzenie aktywacji, a Twój numer będzie gotowy do użytku. Nie zapomnij zmienić karty SIM!
Dlaczego warto przenieść numer do innego operatora?
Nowi klienci często mają dostęp do promocji i ofert, które nie są dostępne dla stałych abonentów. Przenosząc numer, możesz skorzystać z lepszych cen lub dodatkowych usług w ramach nowej umowy. Powoli standardem staje się np. darmowy dostęp do platform streamingowych (jak Netflix) czy powiększony pakiet roamingowy jako “bonus” za przeniesienie numeru.
Kiedy warto przenieść numer do innego operatora?
Abonenci zwykle decydują się na zmianę operatora w momencie, gdy znajdują lepsze warunki cenowe u konkurencji. Czasem powodem jest też lepszy zasięg sieci lub szybszy internet mobilny. Najlepszym momentem na zmianę operatora jest koniec wcześniejszej umowy – wtedy przeniesienie numeru przebiega płynnie i bez zbędnego czekania. Jeśli Twój aktualny operator jest drogi lub nie wywiązuje się z zawartej umowy (np. świadcząc zbyt wolny internet) – możesz go zmienić jeszcze dziś.
Czy przenoszenie numeru jest płatne?
Przeniesienie numeru do innego operatora jest bezpłatne. Procedura nie może też powodować przerwy w świadczonej usłudze dłuższej niż 6 godzin dla usług mobilnych (w godzinach od 00:00 do 06:00) oraz 24 godziny dla usług stacjonarnych [1]. Jeśli procedura łamie powyższe postanowienia, możesz poprosić o interwencję Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Przeniesienie numeru prostsze niż dotychczas
Jeśli interesuje Cię przejście na abonament, całość możesz załatwić bez wychodzenia z domu. W przypadku większości operatorów wystarczy, że dodasz ofertę do koszyka i wpiszesz numer, który chcesz przenieść, a ten załatwi kwestie formalne z Twoim obecnym dostawcą. Swoje dane potwierdzisz przez internet lub u kuriera. Otrzymasz także SMS-a z datą przeniesienia, a sam numer aktywujesz, wymieniając kartę SIM i dzwoniąc do wybranej osoby (np. przyjaciela).
Jak widzisz, przeniesienie numeru do innego operatora pozwala zachować stary numer przy zmianie usługodawcy. Zazwyczaj jest realizowane w ciągu 1 do 3 dni roboczych (chyba że obowiązuje Cię okres wypowiedzenia). Jest to procedura bezpłatna, która wymaga wypełnienia wniosku i podpisania nowej umowy, przy czym nowy operator często zajmuje się wszystkimi formalnościami, w tym rozwiązaniem starej umowy. Przenoszenie numeru jest korzystne, gdy znajdziesz lepszą ofertę cenową, większy pakiet usług, lepszy zasięg sieci lub szybszy internet, szczególnie gdy kończy się termin obecnej umowy.
Źródła
- Centrum Informacji Konsumenckiej