Google jest wyszukiwarką, ale jest także platformą reklamową. W rzeczywistości w ten sposób zarabia większość swoich pieniędzy. Jeśli chcesz zostać znaleziony przez osoby wyszukujące produkty lub usługi w twojej okolicy, musisz zoptymalizować swoją witrynę, aby była wysoko na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP). Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, jak dobrze witryna plasuje się na SERP: jaka jest dostępna treść i ile ma ona autorytetu (na podstawie linków z innych witryn), jak często inne witryny łączą się z twoją i tak dalej. Istnieją pewne podstawowe zasady SEO, które pozostają stałe, bez względu na to, jakiej platformy używasz i jakiego rodzaju informacji szukasz. Poniżej pokrótce je omówimy.

Linki przychodzące budują autorytet autorytet twojej strony.

Musisz być cierpliwy. Budowanie linków przychodzących jest długoterminową strategią i nie powstaje z dnia na dzień. Najlepszym sposobem podejścia do tego procesu jest skupienie się na jakości i regularności, a nie ilości. Chociaż możesz nie zobaczyć natychmiastowych wyników z twoich wysiłków, linki przychodzące pomogą zbudować autorytet twojej strony i poprawić jej rankingi w wynikach wyszukiwarek z czasem. Ważne jest również, aby rozumieć, że chociaż linki przychodzące są ważną częścią algorytmu Google, nie są jedyną rzeczą, która ma znaczenie przy ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania (SERP).

Zdobywaj recenzje w Google My Business.

Możesz uzyskać recenzje w Google My Business (GMB) wykonując następujące czynności:

  • Sprawdź czy masz konto Google i wizytówkę Google My Business dla swojej firmy. Jeśli jeszcze go nie masz, załóż i skonfiguruj konto GMB i dodaj do niego informacje o swojej firmie, aby potencjalni klienci mogli cię znaleźć online.
  • Poproś klientów, którzy są zadowoleni z pracy twojej firmy, aby zostawili recenzje na Google My Business lub innych stronach, w których ludzie oceniają firmy takich jak: Yelp, TripAdvisor i Facebook. Możesz zapytać ich o to za pośrednictwem poczty elektronicznej po skorzystaniu z oferty twojej firmy lub zakupie produktów.

Zoptymalizuj swoją witrynę dla użytkowników mobilnych.

Jeśli nie optymalizujesz jeszcze swojej witryny dla użytkowników mobilnych, czas zacząć. Urządzenia mobilne stały się bardziej popularne i ważne niż kiedykolwiek wcześniej, a optymalizacja dla nich witryny jest istotną częścią pojawienia się w Google.

Pierwszym krokiem w kierunku optymalizacji witryny dla użytkowników mobilnych jest jej dedykowana wersja w tej samej domenie co wersja komputerowa – co oznacza brak przekierowania! Jeśli nie jest to możliwe z ograniczeń technicznych lub innych powodów, spróbuj użyć responsywnej konstrukcji, aby obie wersje zmieniały się automatycznie w zależności od tego, jak duże jest ekran używanego urządzenia. Możesz także użyć znaczników schema.org. Pomaga to Google zrozumieć, jaką zawartość zawiera każda strona, aby pojawiły się odpowiednie wyniki, gdy ktoś przeszukuje określone warunki powiązane z nimi (np. „recenzje hoteli”).

Pozycjonowanie stron jest nadal kluczem do sukcesu w Google.

Pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek tzw. SEO (więcej na ten temat: https://www.midasmedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www) jest nadal kluczem do uzyskania rankingu na pierwszej stronie wyników Google. SEO odnosi się do procesu uzyskania ruchu na witrynę, zwiększając liczbę odwiedzających i czas spędzony na Twojej stronie. Można to zrobić, upewniając się, że użytkownicy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, niezależnie od tego, czy jest to konkretny artykuł, czy usługa oferowana przez Twoją firmę. Niezwykle istotne w procesie pozycjonowania stron są również: optymalizacja strony oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych tzw. „link building. Ta pierwsza polega na umiejętnym dostosowaniu witryny do standardów wyznaczanych przez Google. Link building to zaś odpowiednia i rozłożona w czasie strategia pozyskiwania odnośników rekomendujących niejako wartość naszej strony.

Podsumowując powyższe kwestie …

Google jest największą wyszukiwarką na świecie i ma duży wpływ na to, jak Twoja firma jest postrzegana przez potencjalnych klientów. Możesz podjąć kilka prostych kroków, aby Google postrzegało Cię jako ważny zasób w swojej bazie danych i odpowiednio klasyfikowało twoją stronę internetową. Upewnij się, że Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana (w tym dla użytkowników mobilnych), łatwa do znalezienia pośród wyników lokalnych firm, wreszcie czy prowadzisz odpowiednie działania z zakresu pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj