Kto nie ma profilu na Facebooku, ręka do góry. Tak myśleliśmy – kiedyś był to las rąk, teraz tylko jakieś pojedyncze rączki gdzieś z tyłu. I dobrze, bo przecież social media właśnie po to są, by móc nawiązywać relacje z odbiorcami i promować swoją markę. Tylko jak to robić dobrze?

Po co jesteś w social mediach?

Po co w ogóle bawić się w platformy i ich prowadzenie? Social media to przecież miejsce przeznaczone na rozrywkę. Nie do końca, choć taki rzeczywiście był zamysł. A jaki jest Twój zamysł na swój profil? Wszelkie działania marki powinny być określone i zaplanowane – również te, które prowadzone są w social mediach. Dlatego, zanim cokolwiek opublikujesz, dobrze zastanów się, co ma Ci to przynieść. Jakie wymagania stoją przed osobami zajmującymi się Twoimi mediami społecznościowymi? Mają podnieść sprzedaż, zgromadzić większe grono fanów czy może pomóc zbudować wizerunek marki? To istotne pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć, zanim zaczniesz publikować.

Do kogo mówisz?

Jeśli wiesz już, co chcesz robić (i dlaczego), musisz dowiedzieć się, do kogo mówisz. Marki, które są już na rynku od jakiegoś czasu, prawdopodobnie wykonały już tę pracę i znają swoją grupę docelową. Zastanów się jednak, czy rzeczywiście zostało to zrobione dobrze. Czy kierujesz swój przekaz do konkretnej osoby, czy może do bliżej niesprecyzowanej grupy? Tu przyda się zrobienie persony, a zatem modelowej postaci, która jest klientem Twojej marki. Ile ma lat, gdzie mieszka, czym się zajmuje, co robi w wolnych chwilach i jakie rzeczy lubi – to tylko kilka pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć. Wiedząc, do kogo mówisz, możesz określić nie tylko język komunikacji, ale także kanał, za pomocą którego będziesz się komunikować. Być może Twoi odbiorcy są na Facebooku, a może większość z nich jest na TikToku, czy Instagramie. Widzisz, mówiliśmy, że to ważne.

Musisz mieć content plan

Gdy wiesz już, kto będzie odbiorcą Twoich treści, musisz dowiedzieć się także, co interesuje Twoją grupę docelową. Aby się tego dowiedzieć, możesz zatrudnić firmę zajmującą się badaniem rynku bądź po prostu zacząć obserwować kilka/kilkanaście osób, które należą do grupy Twoich odbiorców. Możesz także zasugerować się konkurencją. Wiedząc, co warto publikować, a czego lepiej nie zamieszczać w mediach społecznościowych, możesz stworzyć content plan. Publikuj regularnie, ale nie zarzucaj odbiorców materiałami. Znów – przyjrzyj się, jak robi to konkurencja, która cieszy się dużym zainteresowaniem społeczności. Przede wszystkim jednak obserwuj swój profil i to, jak ludzie na niego reagują. Jeśli bardziej popularne okażą się filmy, postaw na nie. Być może za jakiś czas nawet produkcja filmów promocyjnych wyda Ci się sensowna i z pomocą studia stworzysz świetne reklamy wideo. Najważniejsze jednak, by w swoich postach angażować odbiorców i zachęcać ich do działania.

Jak sprawdzić, czy robisz to dobrze? Obserwuj, analizuj i postaw sobie konkretne cele. Warto zadbać także o audyt social mediów, gdy będziesz prowadzić profil przez dłuższy czas. Zawsze sięgaj wyżej, zawsze staraj się być jeszcze lepszym w tym, co robisz. Ciągłe ulepszanie, analizowanie i optymalizacja działań mogą Ci w tym pomóc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj