Kampanię SMS można przeprowadzić niemalże w każdej branży dzięki uniwersalności tego środka przekazu. Marketing sms służy zdobywaniu nowych klientów, informowaniu ich o promocjach, czy też zachęcaniu do udziału w konkursach i innych akcjach organizowanych przez markę. Do wysyłki kampanii sms nie trzeba dużych środków finansowych, dlatego jej zastosowanie jest możliwe nawet w przypadku mniejszych, wchodzących na rynek marek. Dowiedz się więcej o na temat marketingu sms.
Potencjał wiadomości sms jest szeroki, dlatego krótkie wiadomości tekstowe można wysyłać do klientów praktycznie w każdej branży. Dzięki nim można zachęcić klientów do określonych wyborów na zakupach lub zdobyć ich lojalność za sprawą korzystnych rabatów dla odbiorców newslettera sms. Jeśli chcesz poznać korzyści z wysyłki sms do klientów, dowiedz się, jak możesz ich użyć w swojej firmie.
Czym jest sms marketing?
Kampania sms marketingu to wszelkie działania, w których pojawia się masowa wysyłka sms w celu osiągnięcia konkretnych korzyści. SMS marketing to zatem celowe wysyłanie sms do wszystkich klientów marki, odbiorców newslettera, użytkowników aplikacji, czy też osób spełniających inny warunek. W wiadomościach sms można zachęcać do zakupów, założenia karty lojalnościowej, bądź innego zachowania, które przyniesie zyski nadawcy. Skuteczność marketingu sms zależy głównie od sposobu tworzenia treści i odpowiedniego dostosowania przekazu do grupy docelowej. Wysyłanie smsów do przypadkowych osób nie przynosi rezultatów, a ponadto łamie prawo i przepisy RODO.
Kampanie sms zgodne z RODO
Tworzenie kampanii sms jest zgodne z przepisami RODO pod kilkoma warunkami. Przede wszystkim powiadomienia sms mogą trafiać tylko do tych osób, które wyraziły na to zgodę. W jaki sposób ją uzyskać? Można zachęcić klientów do zapisania się do newslettera, który wysyła się poprzez sms. Równie dobrze można poprosić o podanie numeru telefonu w celu informowania o promocjach w trakcie zakupów w galerii handlowej, czy też podczas udziału w konkursie. Wiele osób chętnie zgodzi się przekazać numer telefonu, jeśli w wiadomościach tekstowych będą pojawiać się wartościowe informacje. Jeżeli klienci wiedzą, że nie będą spamowani nieistotnymi treściami, lecz otrzymają sms y, by zyskać dostęp do atrakcyjnych promocji lub akcji specjalnych.
Wiadomości sms jako newsletter
Metoda wysyłania sms jako newslettera jest praktykowana głównie przez sklepy, które często zmieniają promocje i akcje dla klientów. Dotyczy to np. marketów i dyskontów, które nawet 2-3 razy w tygodniu wprowadzają nową ofertę i proponują klientom korzystne rabaty na określone grupy towarów. Wykorzystanie wiadomości tekstowych w ich przypadku pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją i przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu. Dzięki temu dyskont lub market zwiększa szanse, że klient kupi nie tylko promocyjny towar, ale i zrobi przy okazji inne zakupy. Skuteczność kampanii marketingowych w tej branży jest wysoka, gdyż sprawia, że klienci nie przegapiają ciekawych promocji i szybko dowiadują się o ich wprowadzaniu. Wiedzą o nich szybciej niż klienci, którzy nie zdecydowali się na zapisanie do newslettera, dlatego mogą dokonać zakupów w korzystniejszych cenach lub w ramach limitowanych akcji.
Skuteczne call to action w sms marketingu
Sms marketing wykazuje wysoką skuteczność, jeżeli stosuje się w nim call to action. Call to action, czyli wezwanie do działania, jednoznacznie wskazuje klientowi, co powinien zrobić, by osiągnąć daną korzyść. Jako CTA można wykorzystać konkretne zwroty: zrób, zamów, kup, skorzystaj z promocji, wybierz itp. Dzięki takim wskazówkom dotyczącym zachowania sms marketing jasno zaznacza, jakie zachowanie klienta jest pożądane przez nadawcę. Klient nie musi długo zastanawiać się co zrobić, by skorzystać z promocji bądź dołączyć do akcji lojalnościowej, gdyż w smsie znajdują się jasne wskazówki. CTA można znaleźć się obok numeru telefonu, na który należy wysłać odpowiedź zwrotną, lub obok linku, pod którym znajduje się formularz do wypełnienia przez zainteresowanych konkursem, akcją lojalnościową itp.
SMS marketing ważnym elementem budowania lojalności klientów
Czy warto wysyłać wiadomości sms w celach marketingowych? Zdecydowanie tak! Sms marketing pomaga zaangażować odbiorców i zbudować ich lojalność. Dzięki wiadomościom tekstowym, zwłaszcza personalizowanym, można zachęcić ich do regularnych zakupów, co buduje stabilną pozycję marki na rynku. Ponadto pozyskanie numeru telefonu od klienta ułatwia przeprowadzenie ankiet zadowolenia przesyłanych w formie linka z wiadomości sms. Za sprawą ankiet każda marka może dowiedzieć się w prosty sposób, czy jej oferta odpowiada na oczekiwania grupy docelowej. Sms pod tym względem sprawia się lepiej niż rozmowa z marketerem, na którą nie każdy kupujący ma czas i ochotę.