Różne narzędzia marketingu internetowego potrzebne są do tego, aby docierać do nowych odbiorców, oferując im swoje produkty lub usługi. To ważne, by dobrać narzędzia, które są rzeczywiście skuteczne i generują duży ruch na stronie internetowej. Tylko wtedy można liczyć na realny wzrost sprzedaży i zwrot z inwestycji, jaką jest reklama w internecie. Kampanie e-mail to jedna z nowości, którą warto się zainteresować.
Na czym polegają kampanie email?
Odwiedzając nową stronę internetową, witrynę sklepu lub blog, bardzo często po kilku sekundach przebywania na stronie pojawia się komunikat dotyczący zapisania się do newslettera. Następnie podając adres e-mail, zapisujemy się na powiadomienia, które mogą dotyczyć różnych spraw. W przyszłości będziemy otrzymywać e-mail ze zniżkami przed świętami, akcjami rabatowymi, informacje o wyprzedaży, przedsprzedaży produktów lub nowych kolekcjach. Tak naprawdę marki kuszą, by dołączyć do newslettera, oferując różne ciekawe bonusy dla osób, które się zapisały. Oferta często dotyczy również jednorazowych zniżek, które można wykorzystać na pierwsze zakupy. Właśnie na tym polegają kampanie email dla użytkowników, którzy zostawiają do siebie namiary. Proponowane są różnego rodzaju bonusy, które są na tyle atrakcyjne, że ludzie zapisują się do newslettera.
Czy kampanie email mają sens?
Czy tego typu kampanie są sensowne i rzeczywiście łączą się z zyskami dla marek? Jak najbardziej. Oferując jednorazowy kod, który zostanie następnie wykorzystany podczas zakupu, tak naprawdę zdobywa się adres e-mailowy, na który regularnie będą wysyłane wiadomości. Pracuje nad tym sztab ludzi, pisząc maile czasami nawet kilka razy w tygodniu. Wysyłane są powiadomienia, które dotyczą tak naprawdę wszystkiego. Organizowane są różne akcje wirtualne, które tworzone są myślą właśnie o stałych użytkownikach zapisanych na newsletter. Ma to sens, ponieważ ludzie czują się częścią elitarnego grona wybrańców, którzy o różnych ciekawych akcjach gdy dowiadują się wcześniej.
Siła newsletterów
Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak wielka jest siła newsletterów. Ich pisaniem niejednokrotnie zajmuje się sztab ludzi, którzy odpowiedzialni są za tworzenie ciekawych i wciągających treści. Newslettery to zresztą nie tylko teksty, ale pięknie opracowane wiadomości e-mailowe, które dodatkowo ozdobione są za pomocą zdjęć, grafik. Dzięki temu przegląda się je z dużą przyjemnością. Ten sposób komunikacji z klientem i pozostawania w kontakcie to jeden ze skutecznych nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego. Warto jak najszybciej zaproponować takie akcje dla swoich stałych klientów, wprowadzić urozmaicenia, które mają już inne marki. W tej kwestii absolutnie nie można zostawać w tyle. Specjaliści od marketingu internetowego mówią, że jeśli w najbliższym czasie nie zacznie się tworzyć swojej listy kontaktów poprzez newsletter, tak naprawdę zostanie w tyle.