Często mówi się o tym, że rebranding czy przeniesienie domeny to idealny moment, aby przeprowadzić na nowo audyt i pozycjonowanie, a następnie wdrożyć nową strategię, mającą na celu poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Wiąże się z tym jednak pewne zagrożenie: jeśli wcześniej sporo pracowałeś nad dotarciem do potencjalnych klientów i widocznością twojej strony www z poziomu wyszukiwarki Google, możesz obrócić w niwecz te wysiłki. O czym trzeba więc pamiętać, aby nie zaprzepaścić pracy, a jedynie dodatkowo poprawić pozycjonowanie strony?
Warto wykorzystać wiedzę firm, dla których pozycjonowanie stron to codzienność. Będziesz mieć wówczas pewność, że żaden istotny element nie umknie.
Pozycjonowanie stron, czyli od czego zacząć?
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga dokładnego planowania. Zanim więc zaczniesz działać, upewnij się, że podstawy kolejnych kroków są zabezpieczone. O czym trzeba pamiętać?
- Google Search Console
Dodaj i zweryfikuj obie strony, aby później skorzystać z narzędzia Google do zmiany adresu strony internetowej.
- Google Analitycs
Upewnij się, że masz w narzędziu status administratora – to pozwoli ci zmodyfikować informacje o stronie internetowej na nowe.
- Hosting domeny
Sprawdź, czy masz dostęp, jeśli chodzi o obie strony internetowe.
- Blokowanie strony
Zablokuj nową stronę przed działaniem robotów.
- Back up
Stwórz kopię zapasową starej strony.
W przypadku rebrandingu bardzo istotne dla analizy i planowania działań marketingowych jest zachowanie danych historycznych. Zgromadź informacje na temat ruchu, słów kluczowych i ich pozycji oraz wartościowych linków.
Zmiana domeny a pozycjonowanie – o czym pamiętać?
Zabieg „zmiana domeny a pozycjonowanie” wcale nie musi być ryzykowny, jeśli tylko będziesz pamiętać o kilku szczegółach. Przede wszystkim zadbaj zarówno o klientów, jak i o algorytmy decydujące o widoczności strony. Przekieruj wszystkie stare podstrony na nowe, najbardziej adekwatne pod względem treści strony. Możesz w kodzie strony zamieścić informacje, dzięki którym url będzie miał analogiczną strukturę. Zaktualizuj wszystkie narzędzia, a następnie prześlij informację do wyszukiwarek internetowych, by połączyły fakty. Zadbaj o słowa kluczowe i treści oraz indeksowanie domeny.
Dalsza praca
Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie długotrwały proces. Promuj nową markę, wykorzystując do tego wszystkie dostępne zasoby: media społecznościowe, content marketing, wartościowe linki.