Prowadząc własną działalność, z pewnością warto zadbać o jej widoczność w sieci. Jednym z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów na pozyskanie nowych klientów jest pozycjonowanie – sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat.
Czym jest pozycjonowanie (SEO)?
Wielu internautów miało styczność z tym pojęciem – warto jednak dokładniej wyjaśnić, co właściwie oznacza SEO. Pozycjonowanie to potoczne określenie optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, czyli właśnie SEO – „Search Engine Optimization”. Proces ten obejmuje wszelkiego rodzaju działania mające na celu zwiększenie widoczności strony przy wyszukiwaniu konkretnych fraz przez internautów. Należy tutaj zaznaczyć, że ogromna większość użytkowników kończy swoje zapytania kliknięciem jednej z pierwszych pozycji. Dalsze wpisy są zazwyczaj pomijane – z tego względu tak istotne jest wysokie miejsce. Jeśli szukasz pomocy w tej dziedzinie, sprawdź, co może zaoferować Ci agencja activate.pl.
Optymalizacja i pozycjonowanie, czyli dobra komunikacja i zaufanie klientów
Budowanie rozpoznawalności to jeden z najważniejszych celów praktycznie każdej strategii marketingowej. Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania – klienci będą bardziej ufać Twojej firmie, gdy będą mieć z nią częstszą styczność ze względu na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To dobry sposób, by zaznajomić potencjalnych odbiorców z wizerunkiem Twojego przedsiębiorstwa, umożliwić im zapoznanie się z dostępnymi produktami lub usługami, a także budować status eksperta w swojej branży – na przykład przez publikacje na firmowym blogu.
Odpowiednio zbudowana i wypozycjonowana strona to idealne miejsce, by przedstawić firmę. Jednocześnie możliwe jest ułatwienie komunikacji – klienci będą mogli bez problemu znaleźć informacje o produkcie, dane kontaktowe czy odpowiedzi na najczęstsze pytania. Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę agencji ACTIVATE.
Dlaczego akurat Google?
Gdy mówi się o SEO i wyszukiwarkach internetowych, najczęściej ma się na myśli Google. Dlaczego? Jest to bez wątpienia najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie – miliardy użytkowników każdego dnia właśnie tam wpisują różne hasła, aby uzyskać potrzebne informacje. Google odpowiada już za ponad 90% globalnego rynku, a w Polsce aż 97% użytkowników wybiera właśnie tę wyszukiwarkę. Dobre pozycjonowanie może przyczynić się do znacznego zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie – zdobycia nowych potencjalnych klientów.