Pomimo tego, że w mediach wciąż pojawiają się informacje, jakoby miało brakować rąk do pracy, znalezienie dobrze płatnej posady wcale nie jest proste. Bezowocne rozsyłanie CV może trwać miesiącami. Na szczęście istnieje kilka metod, które potrafią sprawić, że otrzymasz pracę znacznie szybciej. Sprawdź, gdzie szukać ofert, w jaki sposób napisać CV oraz jak zweryfikować potencjalnego pracodawcę, aby nie tracić czasu na bezowocne procesy rekrutacyjne.

Jak napisać dobre CV?

Kluczem do znalezienia dobrze płatnej pracy jest napisanie dobrego CV. Musi się ono pozytywnie wyróżniać spośród dziesiątek innych szczególnie wtedy, jeśli nie masz specjalistycznych kompetencji. Na początek warto zdać sobie sprawę z tego, że Twoje CV nie musi zmieścić się na jednej stronie A4. To popularny mit, który jednak nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. To jednak nie oznacza, że w takim dokumencie mogą się znaleźć zbędne informacje czy długie wywody. Całe Twoje doświadczenie, umiejętności i kompetencje powinny być zwięźle opisane. Ważna jest także strona graficzna CV. O ile nie aplikujesz na stanowisko graficzne, postaw na prostą formę. Wiele ciekawych i dobrych wzorów znajdziesz w kreatorach CV w Internecie. Część z nich jest darmowa, za inne należy zapłacić ok. kilkudziesięciu złotych. Jest to jednak zazwyczaj opłacalna inwestycja, ponieważ dzięki odpowiedniemu CV możesz otrzymywać znacznie wyższe wynagrodzenie przez wiele miesięcy.

Gdzie szukać ofert pracy?

Praca sama się nie znajdzie, nawet jeśli stworzysz najlepsze CV na świecie. Musisz wiedzieć, gdzie je rozesłać. Na szczęście istnieje wiele miejsc, w których firmy ogłaszają swoje zapotrzebowanie na nowe stanowiska. Warto zaglądać do wszystkich, ponieważ to znacznie zwiększa szansę na otrzymanie posady. Są to:

  • popularne portale ogłoszeniowe, np. OLX, Gumtree itp.;
  • LinkedIn, na którym warto stworzyć swój profil biznesowy;
  • tematyczne grupy na Facebooku, np. dla programistów, dietetyków, wirtualnych asystentek itp.;
  • media społecznościowe (np. Facebook, Instagram, TikTok) oraz strony internetowe firm;
  • strona internetowa urzędu pracy;
  • biura karier zlokalizowane przy szkołach oraz uniwersytetach.

Jak zweryfikować przyszłego pracodawcę?

Nawet jeśli zrobisz dobre CV i roześlesz je do wielu firm, poszukiwanie pracy wciąż może nie być efektywne. Dlaczego? Ponieważ trafisz na przerwane procesy rekrutacyjne lub takie, na których końcu dowiesz się o żenująco niskim wynagrodzeniu. Na szczęście już na początkowym etapie da się je wyłapać. Kluczem jest sprawdzenie opinii o pracodawcy. Wystarczy wpisać w Google nazwę firmy z dopiskiem „opinie”. Zazwyczaj w ten sposób znajdziesz nie tylko wpisy klientów, ale także pracowników oraz osób, które brały udział w procesach rekrutacyjnych. Dzięki nim możesz oszacować, czy opłaca Ci się wysyłać CV do danej firmy, co pomoże Ci oszczędzić wiele czasu. Każda opinia o pracodawcy może być na wagę złota!

Choć szukanie pracy nie jest proste, to stosując się do powyższych rad, masz znacznie większą szansę na znalezienie dobrej posady. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj