Przygotowując zdjęcia do publikacji, najczęściej zwracamy uwagę na ich jakość. Zadbamy o to, aby były w odpowiednim formatzie, czystości barw i żadnych rys gałki ocznej już nie widać. Następnie rozdzielamy je na strony internetowe lub katalogi różnego typu. Jednak przy podejmowaniu decyzji o tym, co może się w kolejnym numerze pojawić i czego odpuścić warto zwrócić uwagę także na rozmiar reprodukcji fotograficznej. Inaczej utrudnimy sobie życie i czytelnikom oraz ewentualnym potencjalnym inwestorom.
Jaka powinna być szerokość i wysokość zdjęcia?
Dla niektórych z pośród Czytelników może to być zaskoczeniem, ale zdjęcia nie mogą być zbyt duże. Jeżeli zdjęcia są zbyt duże, ilość wyświetlanych na stronie lub w katalogu wyników wyszukiwania jest ograniczona. W przypadku portali o tematyce fotograficznej, gdzie przeważają zdjęcia prac profesjonalnych, maksymalny rozmiar zdjęcia powinien wynosić 1100 pikseli na długość oraz 500 pikseli na szerokość. Więcej o zmienianiu rozmiaru zdjęcia przeczytasz tutaj: https://tydzienszyfrow.pl/jak-zmniejszyc-rozmiar-zdjecia-proste-i-skuteczne-sposoby/
Jakie są standardy szerokości i wysokości zdjęć?
W tym wypadku można powiedzieć, że lepsze złamanie niż zbyt duże zdjęcie, które na całej stronie uniemożliwia swobodny odbiór treści i komunikatów. W przypadku katalogów, które mają charakter ogólnokształcący, szerokość zdjęcia powinna wynosić 1000 pikseli, a wysokość 500 pikseli. Jeżeli chodzi o katalogi adresowane do branży fotograficznej konkretnych ich wielkości nie ma, ale z pewnością nie powinny przekraczać nawet połowy pola graficznego.
Utrzymanie proporcji pomiędzy zdjęciami
Kiedy zaczynamy się zastanawiać nad taki właśnie standardami, wydaje się to w dużej mierze efektem czystej przypadkowości. Wszak na początku działalności internetowej, kiedy pojawiały się pierwsze strony WWW, mówiono o kilkudziesięciocyfrowych rozmiarach zdjęć. Również i w dzisiejszym świecie, biorąc pod uwagę wybierając odpowiedni format zdjęcia należy zwrócić uwagę, na jego rozmiar. Zdjęcia zbyt małe, nie zmieści się na stronie internetowej, zdjęcia zbyt duże, będą wyświetlane w całości, ale powodują, że przeglądarka pracująca na komputerze będzie miała ogromną pracę.
Czym jest CMF (Content Marketing Framework)?
Zdjęcia proporcjonalne czy dobraną do siebie proporcjonalną liczbę pikseli to świetny sposób na to, żeby zobrazować na stronie internetowej jak najwięcej informacji i dzięki temu zwiększyć poziom interaktywności i komunikatywności serwisu. Proporcjonalne zdjęcia to zdjęcia, które mają ten sam rozmiar na szerokości i wysokości. Na stronie internetowej, gdzie pojawiają się różne formaty zdjęć, można ułożyć je w taki sposób, żeby obie strony zdjęcia czy grafiki były takie same, czyli połowę na szerokości i wysokości.
Zmniejszanie rozmiarów zdjęć – dlaczego to tak wa
To pionierska i zarazem użyteczna metoda stworzona przez Highrise (jeden z pierwszych i największych CMSów) i stosowana w większości amerykańskich biur. CMF to nic innego jak wykorzystanie właściwych odpowiednich formatów do publikacji treści, takich jak artykułów na blogu czy informacje na stronie internetowej. Wszystkie te publikacje powinny być do siebie nawzajem zgrane, czyli zgodne z jednym wzorem i w tym właśnie CMF jest pomocny.