Sklep internetowy to ostatnio bardzo dobry pomysł na dochodowy biznes. Coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Jedną z ważnych kwestii przy zakładaniu własnego e-sklepu jest wybór odpowiedniego serwera.
Właściwie nie ma miesiąca, żeby w Polsce nie otwierało się bardzo dużo sklepów internetowych. Część przedsiębiorców łączy działalność offline z online, ale niektórzy rozpoczynają od zera swoją aktywność biznesową i wybierają do tego Internet. Jeszcze przed otwarciem własnego e-sklepu trzeba rozwiązać wiele problemów. Jednym z nich jest wybranie serwera, który będzie najlepszy dla sklepu internetowego. Na tym właśnie skupimy się w tym artykule.
Hosting dla małego sklepu
Czy jest jakiś uniwersalny klucz, według którego należy szukać najlepszego serwera dla sklepu internetowego? Strategie bywają różne. Dla jednych osób najważniejszy jest tani hosting, dla innych – dobrej jakości. Oczywiście nierzadko można połączyć jedno z drugim.
Najlepiej kierować się potrzebami samego sklepu internetowego. Jeśli to mały serwis sprzedażowy, który dopiero rozpoczyna swoją działalność, często na początek może wystarczyć zwykły hosting współdzielony. Nie trzeba tam niczego konfigurować, a hostingiem zarządza się za pomocą wygodnego panelu administratora.
Hosting dla dużego e-sklepu
Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku dużego sklepu internetowego. Taki serwis potrzebuje dużej ilości zasobów. Hosting współdzielony zwykle okazuje się wtedy niewystarczający. Dla takiego sklepu lepszym rozwiązaniem będzie serwer VPS. To również serwer wirtualny, ale mający znacznie więcej możliwości niż hosting współdzielony. Co prawda nadal otrzymujemy tylko część serwera fizycznego do dyspozycji, ale to już odrębne środowisko, dobrze odizolowane od innych użytkowników i z gwarancją wybranych parametrów. Gdy natomiast serwis jest naprawdę duży, warto wziąć pod uwagę serwer dedykowany. Dostajemy wtedy całą fizyczną maszynę do swojej dyspozycji.
Wybór hostingu – na co zwrócić uwagę?
Gdy wybieramy hosting dla sklepu internetowego, trzeba zacząć od określenia potrzeb naszego projektu. Wtedy dowiemy się, co tak naprawdę jest nam potrzebne. Niezwykle istotne są oczywiście parametry hostingu. Przyda się jak największa przestrzeń dyskowa, możliwość uruchomienia kilku kont pocztowych, kont FTP i domen (przy więcej niż jednym serwisie). Ważna jest wielkość transferu danych. Dziś standard to brak limitu. Ważne jest to, jak często wykonywane są kopie zapasowe i wsparcie techniczne. Najlepiej wybrać dostawcę hostingu, u którego można bezpłatnie przetestować usługę.
Własny sklep internetowy może być dobrym pomysłem na biznes, ale wymaga dopracowania każdego szczegółu. Hosting jest jedną z kluczowych kwestii, która ma wpływ na funkcjonowanie e-sklepu.