Facebook ma obecnie ogromną siłę oddziaływania. Właściwie każdy z nas posiada konto w mediach społecznościowych. Nie służy ono już jedynie celom prywatnym, ale także, a może nawet przede wszystkim, celom biznesowym. Nic nie stoi na przeszkodzie, by Facebook’a wykorzystać do celów marketingowych, a do tego potrzebna jest odpowiednia popularność profilu. Jak ją zdobyć? Przede wszystkim, przez tzw. lajki! Czym są te lajki i w jaki sposób zwiększyć ich ilość? Czy warto kupować dodatkowe lajki?
Czym jest like na Facebooku?
Like na Facebooku to nic innego, jak polubienie profilu czy pojedynczego posta lub zdjęcia. Like, czyli po polsku – „Lubię to!” ma wiele wymiarów. Czy dodanie charakterystycznej łapki w górę zawsze oznacza entuzjazm? Wydawać by się mogło, że tak, jednak od dłuższego już czasu można zauważyć polubienia również pod postami i zdjęciami z tragicznych wydarzeń, wypadków czy innych smutnych i negatywnych w swoim wydźwięku treści. Co wówczas oznacza ten słynny like? Chodzi przede wszystkim i wykazanie aprobaty, ukazanie, że dana treść jest dla nas istotna i chcemy przekazać ją dalej. Polubienie posta czy zdjęcia sprawia, że trafi ono do większej ilości odbiorców. Jak to działa?
Dlaczego like zwiększa zasięgi?
To bardzo złożony proces. Przede wszystkim, like sprawia, że polubiona treść wyświetla się na tablicy znajomych osoby, która daną treść polubiła. Czyli np. widzimy jakieś zdjęcie, które nam się spodobało. Klikamy łapkę w górę, a polubiona treść wyświetla się naszym znajomym. Nawet jeśli tylko jakaś część z nich zobaczy wyświetlony post, a jeszcze mniejsza część również go polubi, trafi ono do kolejnych odbiorców – znajomych naszego znajomego. Koło toczy się dalej, a treść zyskuje coraz większe zasięgi. To znacząco zwiększa szanse na odniesienie sukcesu, zwłaszcza, gdy chodzi o cele biznesowe. Im większy zasięg firmy na Facebooku, tym większa potencjalna popularność firmy, lepsza rozpoznawalność marki i większa świadomość potencjalnych klientów. Jeżeli np. post z jakimś produktem będzie przewijał się przez media społecznościowe i zobaczy go większa ilość osób, jest większa szansa, że więcej osób go zapamięta, jakaś część się nim zainteresuje, a znajdą się również tacy, którzy z danej oferty skorzystają. To właśnie na tym polega siła Facebooka i jego oddziaływanie na biznes.
Po co nam lajki?
Przede wszystkim, warto rozważyć kwestię popularności na facebooku. Dlaczego tak bardzo nam na niej zależy? Nieco inne powody tej „próżności” znaleźć można w zastosowaniach czysto prywatnych, a inne w zastosowaniach biznesowych. Nie ulega wątpliwości, że popularność prywatnego profilu, prywatnych zdjęć i dodawanych treści ma na celu podniesienie samooceny, pochwalenie się czymś, podbudowanie swojego ego. Nie musi to oznaczać próżności – miło jest przecież usłyszeć, że ładnie wyglądamy i nie ma w tym nic złego. W celach biznesowych natomiast chodzi przede wszystkim o zwiększenie zasięgu, popularności firmy, zyskanie nowych kontaktów i więcej szans na nowe współprace.
Jak zwiększyć liczbę lajków?
Najbardziej oczywistym sposobem zwiększenia ilości lajków jest po prostu zwiększenie popularności. Niestety, nie jest to łatwe i z pewnością trudno tego dokonać w krótkim czasie. Znacznie łatwiejszym rozwiązaniem jest zakup lajków na Facebooku. Na czym polega taka usługa? To proste. Wystarczy za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej wybrać interesującą nas liczbę polubień, a następnie uiścić za nie opłatę. Zewnętrzna firma, po otrzymaniu wpłaty, zapewni Ci dokładnie tyle nowych, unikalnych lajków, ile zakupiłeś. Lajki kupione w taki sposób są wiarygodne, gdyż pochodzą z polskich kont. Nie ma wśród nich podejrzanych kont zagranicznych, które zdecydowanie nie cieszą się wiarygodnością.
Co oprócz lajków?
Lajki to nie jedyne, co może pozytywnie wpłynąć na popularność Twojego profilu czy posta. Możesz zakupić nie tylko polubienia, ale także udostępnienie organizowanego wydarzenia czy postów na polskim profilu. Możliwe jest także pozyskiwanie nowych obserwujących z Polski, a także usługa zgłaszania duplikatów fanpage’ów. Ciekawą i popularną ostatnio opcją jest zakup reakcji na posty czy zdjęcia. Do takich reakcji należą serduszka, reakcje „wow”, „Haha” czy „Smuteczek”. Możesz wykupić dodatkową funkcję ekspresowej realizacji, co pozwoli na szybkie uzyskanie odpowiednich działań i przyspieszenie zwiększenia popularności i zasięgu. Mogłoby się wydawać, że takie reakcje na zdjęcia czy posty to zabawa młodych ludzi, jednak dzisiaj niemal każda firma posiada swój profil w mediach społecznościowych, a pozyskiwanie lajków i reakcji na treści jest głównym działaniem promocyjnym.
Czy warto kupować lajki?
To pytanie zadaje sobie wiele osób. Odpowiedź jest twierdząca. Zakup lajków znacznie przyspieszy zwiększanie popularności marki, co zapewni lepsze zasięgi i większą ilość odbiorców. W zależności od tego, jakie efekty chcesz uzyskać, możesz kupić kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt czy nawet kilkaset lajków. Pamiętaj jednak, by pozostać maksymalnie wiarygodnym. Profil, który z dnia na dzień nagle zyskuje kilka tysięcy lajków nie będzie raczej zbyt wiarygodny.